Statistické vyhodnocení zatížení křižovatek v Olomouci
Výsledky
Jedním z dílčích výsledků práce jsou přehledové tabulky, které jsou složeny ze skupiny tabulek patnácti minutových variací intenzit dopravy, denních variací intenzit dopravy a týdenních variací intenzit dopravy a tabulky odhadu ročního průměru denních intenzit. Patnácti minutové a denní variace intenzit dopravy znázorňující rozložení provozu jednotlivých směrů sledovaných křižovatek, a jejich dopolední a odpolední špičkové doby, mezi 6. a 18. hodinou pracovních dní v období let 2008 až 2011. Lze z nich tedy vyčíst, ve kterou dobu je provoz daného směru nejvytíženější a naopak. Přehledové tabulky týdenních intenzit dopravy znázorňují podíl denních intenzit provozu jednotlivých dní týdne na týdenním průměru denních intenzit. Ukazují tedy, ve kterém dni v týdnu je provoz dané komunikace největší, respektive nejmenší. Tabulka odhadu ročních průměrů denních intenzit dopravy informuje o průměrném zatížení komunikací v jednotlivých letech.
Dalším dílčím výsledkem jsou tabulky korelačních koeficientů jednotlivých let. Z nich lze vyčíst úroveň vztahu mezi směry, odvíjející se od těsnosti korelačního koeficientu. Všechny tyto přehledové tabulky lze nalézt v přílohách práce.
Výsledkem práce je i mapový výstup znázorňující vývoj špičkových dob v rámci sledovaných let. Konkrétně jsou znázorněny patnácti minutové dopravní špičky pro všechny směry i celou křižovatku. Tento mapový výstup se skládá z lokalizace křižovatek a pěti tematických map jednotlivých křižovatek.
barboralangrova@gmail.com
Bakalářská práce 2012/2013
Práce ke stažení
katedra Geoinformatiky
Přírodovědecká fakulta
Univerzita Palackého v Olomouci
© Barbora LANGROVÁ | 2013 |