Pro potřeby analýzy dojížďky na UP byl již před zadáním bakalářské práce zkonstruován dotazník. Při vymezení zón dojížďky VHD (veřejnou hromadnou dopravou) byla použita metoda interpolace. Obecně lze konstatovat, že přírodní procesy se prostorově analyzují a modelují spíše metodami deterministickými, zatímco sociální spíše metodami stochastickými. Proto byla pro interpolaci zvolena metoda IDW (Inverse Distance Weighting). Pro vymezení zón dojížďky IAD (individuální automobilovou dopravou) byla užita extenze Network Analyst ze softwaru ArcMap. Vizualizace výsledků do map byla provedena pomocí běžných metod tematické kartografie. Dopravní dostupnost byla vizualizována pomocí izochron, počet studentů UP metodou pseudokartogramu a počet středních škol metodou kartodiagramu.
V první fázi práce byly zpracovány odpovědi na dotazníky o dojížďce. Pro další části práce byla důležitá především zjištění o času, který studenti a zaměstnanci UP stráví dojížděním na univerzitu a také o maximální době, kterou by byli ochotni dojíždění denně obětovat. Byly vyfiltrovány nevalidní odpovědi a u nejasných odpovědí bylo rozhodnuto, která část odpovědi bude brána jako platná. Na základě výsledků dotazníků byly stanoveny intervaly pro budoucí zóny dojížďky. Následně byly zhotoveny zóny dojížďky pro automobilovou i veřejnou hromadnou dopravu. Oba výsledky byly poté propojeny a vytvořily tak zóny dojížďky na UP, nezávislé na použití dopravního prostředku. Nad těmito zónami byly provedeny analýzy počtu potenciálních i současných studentů. Výstupem této části jsou mapy a také tabulky, ve kterých je zobrazen původ studentů univerzity i počet středních škol, ze kterých by se mohli studenti hlásit na UP, respektive ze kterých se na UP přihlásili v roce 2014. Ze získaných poznatků byly následně navrženy propagační materiály, které na rozdíl od již zhotovených produktů nevyzdvihují kvalitu a šíři nabízených studijních oborů, ale lákají studenty spíše na dobrou dopravní dostupnost univerzity z jejich města. Tyto materiály může univerzita využít při přednáškách na středních školách, studentských veletrzích, dnech otevřených dveří a jiných popularizačních akcích. V poslední fázi byl sepsán text práce, vytvořen poster a byly zpřístupněny také webové stránky. Celý postup práce byl shrnut ve vývojovém diagramu.