Metody

Postup zpracování:


Použité metody

V této bakalářské práci byla použita metoda dotazníkového šetření. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno využití metod geomarketingu a geotargetingu, českými, geoinformatickými, kartografickými a geodetickými společnostmi. Výsledky tohoto šetření byly anonymizovány a byl utvořen celkový popis využití geomarketingu a geotargetingu danými společnostmi.

Použitá data

Pro účely případové studie byla data zapůjčena společností CleverMaps, která poskytla nejnovější data sety pro lokalizační software CleverAnalytics. Data z data setů jsou vstažena k 10.3.2022 a obsahují demografii, vzdělanostní strukturu obyvatelstva, index expozice a domy, byty, domácnosti. Z těchto dat byla vytvořena ukázková studie ilustrující nasazení geomarketingu a geotargetingu v praxi. Data sety nejsou součástí práce, sloužily jen pro případovou studii

Dalšími daty v této práci, byla data z dotazníkového šetření. Data byla vstažena k 10.3.2022. Z těchto dat byl odvozen marketing geoinformatických, kartografických a geodetických společností, jako také využití geomarketingu a geotargetingu danými společnostmi. Data jsou v práci sepsána a zobrazena pomocí grafů. Jednotlivá data společností nejsou v práci k dispozici.

Použité programy

Hlavním programem použitým v této práci byl lokalizační software CleverAnalytics, ze kterého byla vytvořena případová studie ilustrující nasazení metod. Tento program je vyvíjen společností CleverMaps a je postaven na SQL databázích a Java scriptu. CleverAnalytics analyzuje obchodní data nad mapou, čímž umožňuje pochopit regionální souvislost podnikání. Příkladem analýz, které software nabízí, je například identifikace nového obchodního potencionálu, optimalizace pobočkové sítě, stanovení obchodních plánů a optimalizace marketingové kampaně. Všechny analýzy provádí na základě prostorových dat z firemních a externích zdrojů.

Využit byl dále program Microsoft Word 2022, ve kterém byla sestavena a napsána textová část práce. Dále byl použit Microsoft Excel 2022, zejména pro hodnocení marketingu společností a zhodnocení výsledku dotazníkového šetření a také pro vytvoření grafického znázornění daných výsledků. Jako další byla využita zkušební verze programu Adobe Illustrator CC 2015 pro vytvoření posteru a editaci obrázků vložených do práce a ArcGIS Pro, pro vizualizaci dat.

Postup zpracování

Při zhotovení bakalářské práce bylo postupováno podle následujících kroků:

  • Studium veškeré dostupné literatury týkající se metod geomarketingu, geotargetingu, geofencingu a prostorových dat,
  • Výběr společností, které budou respondenty dotazníkového šetření a jejich rozdělení,,
  • Určení hodnocených faktorů u každé společnosti a začátek hodnocení jejich marketingové prezentace,
  • Sestavení dotazníku pro dotazníkové šetření ohledně využití geomarketingu v geoinformatickém sektoru a jeho následné odeslání,
  • Teoretické zanalyzování jednotlivých témat a následné vypracování rešerše geomarketingu, geotargetingu, geofencingu a prostorových dat,
  • Odeslání dotazníku společnostem, od nichž nebyla obdržena odpověď,
  • Dokončení a sepsání hodnocení marketingové prezentace vybraných společností,
  • Odeslání dotazníku společnostem a následné uzavření šetření k 10.3.2022,
  • Zhodnocení odpovědí z dotazníkového šetření a vyvození výsledků,
  • Vypracování studií CleverMaps a Google Maps, jako také případové a ukázkové studie,
  • Sepsání celkového výsledku, závěru a diskuze,
  • Zhotovení příloh k bakalářské práci,
  • Vytvoření posteru a webové stránky.