Závěr


Tato práce se zabývá analýzou a zhodnocením možností využití metod geomarketingu a geotargetingu, jako také jejich prostorových dat a operací pro marketingové účely, konkrétně na příkladu geoinformatických, kartografických a geodetických společností.

Metody geomarketingu a geotargetingu jsou marketingové nástroje využívané pro analýzu prostorových dat, na jejímž základě a na základě polohy poté umožňují například určit cílovou skupinu zákazníků, umístění kamenné prodejny nebo optimalizovat dopravní trasy. V této práci jsou popsány nejdůležitější prvky těchto metod, neboli technologie, softwary, nástroje a principy, které se v současnosti využívají. Obsahem jsou i praktické příklady využití jednotlivých metod a analýz, a také popis metody geofencingu a souhrn prostorových dat pro geomarketingové analýzy.

Dále se práce zabývá výběrem geoinformatických, kartografických a geodetických společností, u kterých je následně hodnocena marketingová prezentace a poté provedeno dotazníkové šetření, jehož účelem byl výzkum využití geomarketingu a geotargetingu, jako také samotného marketingu společností. Další část práce poté ilustruje nasazení zmiňovaných metod v praxi na příkladu společností Google Maps a CleverMaps. Je zde zahrnuta studie společností, jakožto i případová a ukázková studie, demonstrující využití geomarketingových a geotargetingových analýz.

Tato bakalářská práce tak popisuje nejdůležitější prvky zmíněných metod, jako také zkoumá využití těchto metod na příkladu geoinformatických, kartografických a geodetických společnostmi a ilustruje jejich praktické nasazení. Výsledky práce lze využit jako podklad pro výzkum marketingu či využití geomarketingu geoinformatickými společnostmi, jakožto i jako zdroj informací ohledně geomarketingu, geotargetingu, geofencingu a využívaných prostorových dat.

Na závěr lze říci, že metody mají v marketingu obrovský potenciál a stále se vyvíjejí, jako se také vyvíjejí další geomarketingové a geotargetingové analýzy. Stále větší počet společností využívá tyto metody, především kvůli analýzám, nástrojům a softwarům, které pracují s prostorovými daty, a tak umožňují mnohem vyšší návratnost investic než marketingové metody. Lze také konstatovat, že tyto metody nahrazují a v některých odvětvích i marketing předčily a nahradily, příkladem je analýza umístění nebo geotargetingové nástroje.