Cíle práce
Cílem bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit možnosti využití prostorových dat a prostorových operací pro marketingové účely, konkrétně na příkladu geoinformatických/kartografických firem a produktů. K tomu bude sloužit rešerše nejaktuálnějších metod, principů a nástrojů, pomocí které se tato práce zaměří na výzkum uplatnění geomarketingu a geotargetingu mezi vybranými firmami v závislosti na jejich marketingových strategiích. Dále budou zhodnoceno uplatnění prostorových dat a operací a navrhnuty studie ilustrující nasazení popisovaných metod v praxi zahrnující společnost, která dané metody využívá s porovnáním se zahraniční společností. Práce bude rozdělena na dvě části, a to první teoretickou část a druhou praktickou část.
První část práce bude tvořit rešerše zaměřená na popis a vysvětlení nejaktuálnějších geomarketingových a geotargetingových principů, nástrojů a metod. Tato část popíše a vysvětlí metody geomarketingu, geotargetingu a geofencingu, jako také prostorová data a příklady prostorových operací. Část bude rozdělena na jednotlivé metody, u kterých budou popsány základní principy, nástroje, koncepty a analýzy. Dále zde budou popsána prostorová data využívaná ke geomarketingovým analýzám.
Druhá část práce zhodnotí marketingovou prezentaci firem, jakožto i využití geomarketingu a geotargetingu. To bude provedeno pomocí dotazníkového šetření a pomocí zhodnocení jednotlivých marketingových metod prezentace společností. Dále zde bude vypracována případová studie, ukázková studie a studie společností, a to české a zahraniční.
Teoretická část:
- Rešerše a studium současné problematiky,
- Definice metod a prostorových dat,
- Určení analýz, principů a metod, které budou popsány,
- Souhrn prostorových dat.
Praktická část:
- Výběr geoinformatických, kartografických a geodetických společností,
- Zhodnocení marketingové prezentace společností,
- Dotazníkové šetření,
- Analýza marketingové prezentace a výsledků dotazníkového šetření,
- Vypracování studií, ilustrující dané metody v praxi.
- © Ladislav HAVLŮ, ladahavlu@seznam.cz
- Katedra geoinformatiky, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci
- Design: HTML5 UP