Cíle práce

Cílem bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit možnosti využití prostorových dat a prostorových operací pro marketingové účely, konkrétně na příkladu geoinformatických/kartografických firem a produktů. K tomu bude sloužit rešerše nejaktuálnějších metod, principů a nástrojů, pomocí které se tato práce zaměří na výzkum uplatnění geomarketingu a geotargetingu mezi vybranými firmami v závislosti na jejich marketingových strategiích. Dále budou zhodnoceno uplatnění prostorových dat a operací a navrhnuty studie ilustrující nasazení popisovaných metod v praxi zahrnující společnost, která dané metody využívá s porovnáním se zahraniční společností. Práce bude rozdělena na dvě části, a to první teoretickou část a druhou praktickou část.

První část práce bude tvořit rešerše zaměřená na popis a vysvětlení nejaktuálnějších geomarketingových a geotargetingových principů, nástrojů a metod. Tato část popíše a vysvětlí metody geomarketingu, geotargetingu a geofencingu, jako také prostorová data a příklady prostorových operací. Část bude rozdělena na jednotlivé metody, u kterých budou popsány základní principy, nástroje, koncepty a analýzy. Dále zde budou popsána prostorová data využívaná ke geomarketingovým analýzám.

Druhá část práce zhodnotí marketingovou prezentaci firem, jakožto i využití geomarketingu a geotargetingu. To bude provedeno pomocí dotazníkového šetření a pomocí zhodnocení jednotlivých marketingových metod prezentace společností. Dále zde bude vypracována případová studie, ukázková studie a studie společností, a to české a zahraniční.

Teoretická část:

  • Rešerše a studium současné problematiky,
  • Definice metod a prostorových dat,
  • Určení analýz, principů a metod, které budou popsány,
  • Souhrn prostorových dat.

Praktická část:

  • Výběr geoinformatických, kartografických a geodetických společností,
  • Zhodnocení marketingové prezentace společností,
  • Dotazníkové šetření,
  • Analýza marketingové prezentace a výsledků dotazníkového šetření,
  • Vypracování studií, ilustrující dané metody v praxi.