hlavicka.PNG, 40kB

Souhrnný komentář k výsledkům

Z uvedených dat je patrné, že výsledky analýz pro nádoby podle typu ukládaného odpadu se liší pouze velmi málo. Je to dáno velmi podobným rozmístěním nádob shlukujících se do klasických stanovišť plast – sklo – papír. Drobné rozdíly výsledků jsou tedy způsobeny drobnými rozdíly v rozmístění.

Nejvíce se liší výsledky analýz pro nádoby na papír, jejichž rozmístění je v rámci zájmového území nejméně rovnoměrné, proto také po optimalizaci došlo k největším změnám ve výsledcích výpočtu obslužných zón. Nižší počet nádob na sklo nemá překvapivě na výsledky analýz velký vliv.

Změny po optimalizaci korespondují s faktem, že optimalizace byla provedena pouze jako řešení nejproblémovějších oblastí, kde byly v nepořádku obě sledované veličiny, tedy počet obyvatel v obslužné zóně i vzdálenost. S výsledky však lze porovnat změnu počtu nádob, která byla minimální s cílem zajistit ekonomickou výhodnost optimalizace.

Za předpokladu, že bude nakoupeno sedm nových nádob na plast (a svozová trasa se prodlouží o přibližně 2686 m), zvýší se počet obyvatel v obslužných zónách s méně jak 190 obyvateli na nádobu o 1550, v oblasti do 150 m od nejbližší nádoby o 1690 a průměrná vzdálenost k nejbližšímu stanovišti nádob na plast se zkrátí o 11,9 m.

Podobně pokud budu nakoupeny čtyři nové nádoby na sklo (a svozová trasa se prodlouží o přibližně 3476 m), zvýší se počet obyvatel v obslužných zónách s méně jak 190 obyvateli na nádobu o 876, v oblasti do 150 m od nejbližší nádoby o 1699 a průměrná vzdálenost k nejbližšímu stanovišti nádob na sklo se zkrátí o 11,8 m.

Nakonec pokud budu nakoupeny dvě nové nádoby na papír (a svozová trasa se prodlouží o přibližně 2315 m), zvýší se počet obyvatel v obslužných zónách s méně jak 190 obyvateli na nádobu o 1534, v oblasti do 150 m od nejbližší nádoby o 2669 a průměrná vzdálenost k nejbližšímu stanovišti nádob na sklo se zkrátí o 11,6 m.

S přihlédnutím k těmto faktům lze považovat optimalizaci za úspěšnou. Nejúspěšněji pak byla provedena optimalizace nádob na papír.

Za povšimnutí také stojí rozdílné změny délek svozových tras. Trasy „Přerov“ a „Za Bečvou“ byly podle očekávání po optimalizaci prodlouženy, neboť v těchto oblastech byla přidána nová stání, trasa „Předmostí“ byla naopak zkrácena. Je to dáno tím, že zde bylo přidáno pouze jedno nové stání, které se nachází již na původní trase a naopak jedno vzdálené bylo odebráno.

Zpět na úvod

© Tomáš URBAN | Katedra geoinformatiky | Univerzita Palackého | Olomouc 2012