metody
Nejprve byly provedeny rešerše pro teoretickou část práce. Ty byly vedeny ve třech rovinách.
- Prvotní informace o animacích s využitím publikace M. P. Petersona zaměřené především na základní pojmy, druhy animací a možnosti jednotlivých proměnných
- Možnosti jiných softwarů pro tvorbu animací
- Nastudování postupů pro tvorbu animací v produktech ESRI včetně základních pojmů, možností proměnných a druhů animací, které je možné v jednotlivých aplikacích vytvořit
Praktická část tedy tvorba jednotlivých animací probíhala ve dvou softwarech.
- V aplikacích ArcMap a ArcScene softwaru ArcGIS 9.3 byla vytvořena prvotní videa, která ovšem kvůli poskytovaným nástrojům musela být upravena v dalším softwaru. Šlo především o doplnění videí o multimediální prvky (mluvené slovo a zvuk) či zpracování titulků nebo zobrazení legendy. Pro tvorbu videí v produktech ESRI byl nejdůležitější toolbar animation, který se zde vyskytuje od verze 9.2 a který je závislý na extenzi 3D analyst
- Následné úpravy videí probehly v softwaru Pinnacle studio, který poskytuje široké spektrum nástrojů. Jde především o nástroje pro přidávání obrázků, grafiky, titulků a samozřejmě i zvuků. Navíc je v totmo softwaru možné exportovat do různých formátů videí.