Cíle práce

Úvodem práce měla být vypracována rešerše, která by popisovala problematiku animovaných map, a která by popsala základní typy animací.
Hlavním úkolem bylo vytvořit reprezentativní soubor animací, na kterém by bylo možné předvést, co je možné v produktech ESRI vytvořit. Veškeré animace měly být předvedeny na datech z Atlasu podnebí Česka, na kterém naše katedra velkou mírou spolupracovala.
Vzhledem k tomu, že se toolbar Animation objevil v softwaru ArcGIS až ve verzi 9.2, jde o oblast dosti neprozkoumanou a právě tato bakalářská práce by měla přispět k lepšímu poznání veškerých možností zmiňovaného softwaru. Pro budoucí studenty by měla obsahovat pomůcku ve formě stručného návodu k tvorbě jednotlivých typů animací, jelikož v českém jazyce žádná dokumentace neexistuje, nebo alespoň při zadání práce neexistovala. V návodu měly být zdůrazněny nejčastější chyby, kterých jsem se při zpracování práce dopustil.
Všechny animace pak měly být doplněny o multimediální prvky. V tomto případě šlo o hlasový komentář k jednotlivým jevům, který by doplnil další informace k dané animaci nebo hudba či zvuky pro příjemnější sledování animace či pro vyjádření zvukové podstaty jevu.
Hlavním přínosem práce mělo být prozkoumání možností softwaru firmy ESRI pro tvorbu animací a využít všech jejich předností pro vizualizaci dat z Atlasu podnebí Česka. Šlo především o větší množství informací obsažené v animaci (vzhledem k tištěné verzi), jak bylo popsáno v úvodu, kdy došlo především k přidání údajů, které by si jinak uživatel musel načíst sám v textu umístěném mimo samotnou mapu. Dalším kladem byla dynamická prezentace jevu, která měla přispět k jeho lepšímu pochopení díky jeho prezentaci v čase. Díky animovaným mapám mohlo dojít ke zatraktivnění a zpopularizování Atlasu podnebí Česka, jelikož by v budoucnu v lepším zpracování mohly vyjít jako jeho příloha.