Analýza prokázala rozdíl ve vývoji autobusové a železniční dopravy. Zatímco autobusy se rychlost dopravy do krajského města přibližně v polovině případů zpomalila, vlaky se lze ze 75 % míst dostat rychleji. Nejmarkantnější zpomalení dopravy z celé ČR autobusem zaznamenaly ORP Kadaň a Milevsko, dále Varnsdorf a Chomutov. Naopak nejvíce se zrychlila autobusová doprava z jihozápadní části Karlovarského kraje. Cesta do krajského města po železnici se prakticky zpomalila jen z jediné ORP - Pacova. Naopak nejvýznamnější urychlení časové dostupnosti je z východní části Zlínského kraje, Dačic, Nového Boru a Bruntálu. Ve většině případů je příčinou změn v železniční dopravě zlepšení, resp. zhoršení návaznosti vlaků, v autobusové potom zavedení, resp. rušení přímých spojů. U některých měst je možný důsledek zvýšený počet vystěhovaných obyvatel.
Současný stav vykazuje 4 základní oblasti s nejhorší dopravou do krajského města. Jsou to: Kadaň a Podbořany, Žamberk a Králíky, dále Dačice a naposled Varnsdorf. U těchto míst bylo vypracováno porovnání časové dostupnosti do nejbližšího sousedního krajského města, které v mnoha případech, zejména u Varnsdorfu, vyšlo ve prospěch právě sousedního krajského města. Další 3 města se špatnou dostupností jsou Jeseník, Rýmařov a Milevsko.
Dostupnost hlavního města Prahy se v obou druzích dopravy spíše zrychlila. Tady je to zapříčiněno především výstavbou nových úseků dálnic a rychlostních silnic a modernizací železničních koridorů a technické základny, zlepšením návaznosti spojů, ale i příchodem soukromých dopravců. Absolutně nejvíce se zrychlilo autobusové spojení z Valašských Klobouků. Další výrazná zrychlení v autobusové dopravě potom mají hlavně města z oblastí Zlínského kraje, Nízkého Jeseníku, Prostějova, Znojemska, Světlé nad Sázavou a Humpolce a Vodňan. Výrazná zpomalení se pak týkají Přelouče a Šumperka. Dostupnost Prahy po železnici se změnila takřka z celého území ČR, nejvíce potom z jihovýchodní Moravy, severovýchodní Moravy, Zlínska, Lipníku nad Bečvou, Konice a dále Trutnova a Týna nad Vltavou. Velmi výrazně se přitom projevilo nasazení souprav SC Pendolino. Jediné vážnější zpomalení se týká Aše.
Současná časová dostupnost do Prahy je rychlejší podél koridorů. Nejpomalejší je na severu a východě Moravy. Vůbec nejhorší má Hlučín, následují Orlová, Valašské Klobouky a Kravaře. V Čechách, jakožto oblasti, ze které se vzhledem k poloze Prahy dají časy dobře porovnávat, mají nejhorší spojení do hlavního města Aš, Broumov, Dačice a Kraslice.
|