ZÁVĚR
Cílem diplomové práce bylo vytvoření technického řešení schopného integrovat rozšířenou realitu a vytištěné 3D modely reliéfu, a to doplněním modelů o textury, animace a další prostorové objekty. Za tímto účelem byla vytvořena mobilní aplikace pro operační systém Android, využívající principy rozšířené reality (AR). Pro vývoj aplikace byl využit program Unity. Funckionalita AR byla implementována za pomocí knihovny AR Foundation. Vedlejším cílem práce bylo také vytvoření a optimalizace nejvhodnějšího tvaru a struktury referenční značky pro zobrazení obsahu (tzv. marker).
Výsledkem diplomové práce je zejména vytvořená mobilní aplikace pro operační systém Android, fungující na principu AR. Aplikace obsahuje dvě hlavní scény, starající se o hlavní funkcionalitu. První scénou je ImageTracking, fungující na principu detekce markeru a zobrazení daného obsahu na základě specifického markeru. Zobrazený obsah je pomocí změny pozice zobrazen nad vytištěným 3D modelem reliéfu. Druhou scénou je pak PlaneDetection, fungující na principu detekce virtuální roviny a umístění obsahu na danou rovinu po dotknutí se obrazovky.
Výsledná aplikace je navržena na práci se čtyřmi modely, pro každý model obsahuje čtyři vytvořené geovizualizace, celkem tak 16 geovizualizací. Dané čtyři modely byly vytištěny na 3D tiskárně a slouží jako stěžejní prvek fungování aplikace. Aplikace díky širokému záběru různých geovizualizací může sloužit jako nástroj pro edukační účely interaktivní formou, či jako demonstrace možností rozšířené reality.