METODIKA
Pro řešení práce byla využita zejména technologie rozšířené reality (AR), která byla implementována pomocí programu Unity. Na rozdíl od virtuální reality, ve které je uživatel pohlcen do zcela virtuálního prostředí, AR využívá kombinace skutečného světa a virtuálního obsahu. Technologii rozšířené reality lze využít na telefonu, tabletu, chytrých brýlích, či obdobném zařízení. Základní myšlenkou je schopnost zobrazení vybraného virtuálního obsahu na obrazovce zařízení, využívající za tímto účelem kameru zařízení. Uživatel tak vidí jak reálné prostředí kolem sebe, tak právě virtuálně zobrazený obsah. Zobrazený obsah může být např. ve formě textu, animací, 3D modelů či textur.
V práci byla využita zejména Marker-Based AR, fungující na principu rozpoznání vzoru na referenční značce (marker). V takovém případě je zobrazený obsah navázán na specifický marker, v případě že je odpovídající marker nalezen. Vhodným markerem může být QR kód nebo obdobné značky s charakteristickým vzorem. Práce využívá také metodu umisťování obsahu nevyužívající markery (Markerless AR). V takovém případě je využita schopnost AR detekovat roviny v reálném prostředí a na tyto roviny umístit daný obsah.

