CÍLE PRÁCE
Cílem diplomové práce je vytvoření technického řešení schopného integrovat rozšířenou realitu a vytištěné 3D modely reliéfu. Modely jsou doplněny o textury, animace, text a další 3D objekty. Textury zobrazují i vybrané GIS analýzy pro jednotlivé modely. Doplňující obsah je připraven v softwaru Blender a zobrazen pomocí referenčních značek (markerů), na které se obsah uchytí. Za tímto účelem je vytvořena mobilní aplikace, pro jejíž vývoj je využit program Unity, který slouží pro vytváření různorodých aplikací a disponuje prostředky pro vývoj na více platformách, včetně systému Android.
Každý z výsledných modelů reliéfu je logicky napojen na jeden marker, aplikace po detekci markeru zobrazuje několik scén pro každý specifický model. Dílčím cílem práce je vytvoření a optimalizace nejvhodnějšího tvaru a struktury markeru. Vytištěné modely a doprovodná aplikace obohacující modely o obsah mohou posloužit jako edukativní materiál demonstrující různorodé jevy a objekty či jako ukázka využití technologie rozšířené reality.