Úvod
Cílem bakalářské práce je vytvoření gamifikovaného průvodce vybraným historickým objektem. Vytvoří se detailní 3D modely daného objektu a vhodně zakomponují vybrané gamifikační prvky. Práce bude využívat možnosti herního enginu Unity 3D a implementovat různé módy scény. Aplikace bude zohledňovat uživatelské vstupy a podle potřeby zobrazit model v různých atmosférických podmínkách. Dílčím cílem práce je testování přenosu vytvořeného modelu do prostředí virtuální reality.
Bakalářská práce byl prezentována na studenstské konferenci GISáček 2022 , kde v bakalářské sekci obsadila 1 místo.
Výsledky
Výsledkem a výstupem práce je aplikace pro PC vytvořená v softwaru Unity. Aplikace obsahuje vymodelované detailní 3D modely vybraného historického objektu a zohledňuje uživatelské vstupy a možnosti volby příběhu. Uživatel si může volit mezi hlavním herním příběhem a režimem průlet, který umožňuje neomezený pohyb ve vytvořeném 3D prostředí. Ve výsledné aplikaci je zakomponovaná dynamická změna počasí. Uživatel si může libovolně vybírat v jakých atmosférických podmínkách bude průlet realizován: sluneční den, deštivý den, nebo zimní den. V samotné aplikaci je pak zakomponováno dynamické střídání dne a noci. Gamifikovaný průvodce je situován do Václavského návrší v Olomouci a jeho děj je zasazen do 12. století. Hlavní příběh disponuje umělou inteligencí (AI) pro dynamický pohyb NPC. Je zde vytvořena interakce právě mezi NPC a hráčem ve formě dialogů a cut-scén. Samotný průvodce je založen na hlavním příběhu, kde je uživatel obohacen nejen o historický materiál, ale také plní nejrůznější úkoly. Gamifikovaný průvodce je vytvořen z pohledu třetí osoby s možností změny kamery. Aplikace obsahuje základní fyziku ovlivňující hráče, ale i herní objekty s možností interakce. Výsledná aplikace je optimalizovaná a splňuje tak WYSIWYP. Uživatel si libovolně může nastavit grafickou náročnost
Uživatelské rozhraní
Defaultní menu

Plány

Menu ve hře

Vlastní nastavení

Hlavní příběh
Cut-scény

Interakce s předměty

Gamifikace

Gamifikace

Vedlejší příběh
Výběr atmosférických podmínek

Zimní den

Deštivý den

Volný pohyb

Hlavní příběh
Dialogy

Dynamická změnna denní doby

Gamifikace

Gamifikace

Summary
The bachelor thesis is dedicated to the creating a gamified guide to a selected historical object. The output of the thesis is a PC application created in Unity. The application contains detailed 3D models of the selected historical object. It also takes into account user inputs and story choices. The user chooses between the main story and the fly-through mode. The resulting application incorporates dynamic weather changes. The user freely chooses which atmospheric conditions he wants to play in. The gamified guide takes place on Václavské návrší in Olomouc and is set in the 12th century. The main story uses AI for dynamic NPC movement. There is the interaction between the NPCs and the player program in addition. It takes place in the form of dialogues and cutscenes. The user in the main story is not only enriched with historical material, but also performs various quests and riddles. The gamified guide is created from a third-person perspective with the possibility of changing the camera. The application contains basic physics affecting the player and the game objects. The resulting application is optimized to meet WYSIWYP requirements. The user can set any graphical difficulty.
Kontakt
Telefon: +420607609220
Email: radikholub1@seznam.cz
www.geolabtechnology.czwww.rie-g.cz